דרך חיים עם שינה של גם מעט עשויה לגרום לדמנציה, מדעני המוח באוניברסיטת קולומביה מחייבים דמנציה כמו גם הפרעות קוגניטיביות גריאטריות נוספות. החוקרים מצאו כי מתוך בערך 65 שיש חוסר שינה כרוני, כמעט מחציתם עשויים להקים דמנציה תוך מספר שנים.

לימוד
החוקרים בדקו 1041 מעל גיל 65 שלא היו להם דמנציה. רגע לפני שהמחקר החל המחקר, החוקרים שאלו את המשתתפים אם הם מקבלים שינה מספקת כמו גם אם הם מרגישים מנוחים במהלך היום. לאחר מכן החוקרים עמדו במשתתפים במשך שלוש שנים.

תוצאות
בסוף שלוש השנים אובחנו 78 משתתפים [7.2 אחוזים] כבעלי דמנציה. המשתתפים עם בעיות שינה בדמנציה ספציפית מבוססת. האפשרות של משתתפים בקבוצה זו לבסס דמנציה ג’רזי צ’לסי הייתה גבוהה פי 1.2 מאלו שלא היו להם בעיות שינה.

אתה יכול להציע שאפשרות גבוהה יותר ב -20 אחוז איננה מה להתירבב. עם זאת האפשרות לבסס דמנציה הייתה גבוהה בהרבה בקרב המשתתפים עם בעיות שינה חמורות, כפי שניתן לראות באיור שלהלן. מהמשתתפים שהצהירו כי אף אחד מהזמן לא עשו שינה מספקת, כמעט ארבעים אחוז דמנציה מבוססת.

הקשר בין ישנוניות בשעות היום כמו גם דמנציה היה חזק עוד יותר מהחיבור בין שינה גם קצת כמו גם דמנציה. כמחצית מהמשתתפים שהצהירו שהם ישנונים “כל הזמן” במהלך היום הקים דמנציה במהלך תוכנית המחקר.

סיכום
“המחקר שלנו מציע כי חוסר יכולת שינה כמו גם ישנוניות משופרת בשעות היום הם היבטי סכנה לדמנציה, […] באוכלוסייה הקשישים, ללא תלות בדמוגרפיה, גורמים מדעיים וכן דיכאון”, כתבו החוקרים. “הממצאים שלנו עשויים להיות בעלי השלכות רבות על בריאות הציבור והבריאות, כמו גם להתרחב על ממצאים קודמים.”

“עם זאת, יש צורך גם בחקירה בקנייה כדי לשכפל ממצאים אלה, כמו גם לבחון בנוסף את המנגנונים הביולוגיים האפשריים העומדים בבסיס האסוציאציות שנצפו. חקירת מנגנונים כאלה עשויה לאפשר למחקרים התערבותיים עתידיים לספק לנו ג’רזי ריאל בטיס ראיות משכנעות הרבה יותר לערך השינה הגדולה באיכות גבוהה ביחס לסכנת דמנציה. ”

ישנוניות בשעות היום כמו גם חוסר יכולת שינה כהיבטי סכנה לדמנציה.
תַקצִיר

רקע/מטרות:
כדי לבדוק את הקשר בין בעיות שינה שדיווחו על עצמן כמו גם שכיחות של דמנציה אצל קשישים שוכנים בקהילה.

שיטות:
1,041 משתתפים שלא הוקמו מעל גיל 65 נבדקו באורך. סוגיות שינה הוערכו תוך שימוש במחקר המחקר של התוצאות הרפואיות של RAND, ובוחן הפרעה בשינה, נחירות, שינה קצרה נשימה או עם כאב ראש, התאמת שינה, כמו גם רמות שינה. ניתוח רגרסיה של קוקס נעשה שימוש בכדי לבחון את הקשר בין בעיות שינה כמו גם סכנה לדמנציה של התרחשות. גיל, מין, חינוך, אתניות, apoe-? 4, שבץ מוחי, מחלות לב, יתר לחץ דם, סוכרת, כמו גם חרדה נכללו כקוואריאטים.

תוצאות:
למעלה משלוש שנות מעקב, 966 (92.8%) המשתתפים נשארו ללא תשלום, ואילו 78 (7.2%) הקימו דמנציה. בדגמים שלא הותאמו, חוסר כושר שינה (‘קבל את כמות השינה שאתה צריך’) ב- SEE ראשוני היה קשור לסכנה מוגברת של דמנציה של התרחשות (HR = 1.20; 95% CI 1.02-1.42; P = 0.027). הסתגלות לכל הקוואריאטים, סכנת הדמנציה המוגברת של דמנציה המופעלת עדיין הייתה קשורה לחוסר כושר שינה (HR = 1.20; 95% CI 1.01-1.42; P = 0.040), בנוסף עם ישנוניות בשעות היום (‘מתקשים להישאר מתעוררים במהלך היום ‘) (HR = 1.24; 95% CI 1.00-1.54; P = 0.047).

סיכום:
התוצאות שלנו מראות כי חוסר יכולת שינה כמו גם ישנוניות משופרת בשעות היום הם ג’רזי הופנהיים היבטי סכנה לדמנציה אצל מבוגרים, ללא תלות בגורמים דמוגרפיים כמו גם מדעיים.

PMID: 26273244 PMCID: PMC4521063 DOI: 10.1159/000431311 [PubMed]

מָקוֹר:

Leave a Reply

Your email address will not be published.