מאת מאט ווייק

הברית הלאומית למחלות נפש מגדירה את סכיזופרניה כ”מחלה נפשית קשה שמפריעה ליכולתו ג’רזי בורוסיה דורטמונד של האדם להאמין בבירור, לטפל ברגשות, לקבל החלטות כמו גם לשייך לאחרים. זוהי מחלה רפואית מורכבת וארוכת טווח, המשפיעה על כ -1% מהאמריקאים. ” אנשים רבים שחווים מסכיזופרניה סובלים מבעיות קוגניציה בהן הם מתקשים לאסוף את מחשבותיהם כמו גם לחשוף אותן, בעיה בזיכרון, אובדן ריכוז, בנוסף לבעיה בהשלמת משימות. הזיות כמו גם האשליות הן גם תסמינים אמיתיים ביותר של מחלה זו. אמנם ניתן לבצע חיים עם סכיזופרניה, אך מחקר חדש מראה כי אימון לב וכלי דם עלול להפחית את הסימפטומים הקשורים למחלה זו.

ישנם מספר טריגרים המתואמים ישירות לסכיזופרניה כמו שימוש/שימוש לרעה מורכבת, שינוי בכימיה מוחית, שינויים סביבתיים, בנוסף לגנטיקה. הטיפול בסובלים מסכיזופרניה הוא בדרך כלל עם תרופות אנטי-פסיכוטיות כמו גם פסיכותרפיה. באופן כללי, ניתן לנהל את ההזיות כמו גם האשליות המציקות את הסובלים מהמחלה על ידי תרופות, ג’רזי בורוסיה מנשנגלדבך אולם קטע הקוגניציה עדיין לא מטופל. זה עדיין משאיר אותם עם זיכרון רע, חוסר ריכוז, כמו גם אובדן של תפקוד קוגניטיבי אחר. אולם כעת גילה אוניברסיטת מנצ’סטר שיטה המאפשרת למי שחווה מסכיזופרניה זו הקלה מסוימת.

חוקר אחד צוטט באומרו, “ליקויים קוגניטיביים הם מרכיב אחד של סכיזופרניה שהוא בעייתי במיוחד. הם מפריעים לריפוי כמו גם להשפיע באופן שלילי על יכולתם של אנשים לתפקד בעבודה כמו גם במצבים חברתיים. יתר על כן, תרופות נוכחות לסכיזופרניה אינן מטפלות במחסור הקוגניטיבי של ההפרעה. אנו מחפשים שיטות חדשות לטיפול באלמנטים אלה של המחלה, כמו גם המחקר המחקר מציע בהדרגה כי פעילות גופנית יכולה לספק פיתרון. ”

מידע נאסף עם 385 אנשים עם סכיזופרניה מעשרה ניסויים קליניים עצמאיים שונים. מה שהם גילו היה שכולל פעילות אירובית כחלק מהטיפול של סכיזופרני שיפר את המוח הכללי שעבד יותר ג’רזי בולוניה 1909 מאשר בתרופות בלבד. תוך 12 שבועות, השימוש בתרגיל אירובי (לב וכלי דם) עם אנשים הסובלים מסכיזופרניה הצליח לשפר באופן דרמטי את תפקוד המוח שלהם. החוקרים גילו גם כי ככל שהפעילות הקרדיווסקולרית יותר סובלת מסכיזופרניה הצליחה לעשות, כך התוצאות היו טובות בהרבה לשיפור הקוגניציה.

ציטוט נוסף ממחקר המחקר קבע כי “ממצאים אלה מציגים את העדויות הראשונות הגדולות ביותר התומכות בשימוש בפעילות גופנית לטיפול בחסרים הנוירו-קוגניטיביים הקשורים לסכיזופרניה. שימוש בפעילות גופנית משלבים המוקדמים ביותר של המחלה עשוי להפחית את הסבירות לנכות לאורך זמן, כמו גם להקל על ריפוי מלא ומעשי לחולים. ” אמנם אימונים קרדיווסקולריים לא יבטלו אנשים אלה לחלוטין מהתסמינים הקשורים לסכיזופרניה, אך לפחות זה יאפשר להם להיות קצת יותר טוב איכותי של חיים גבוהים אם הם משולבים בתרופות כמו גם בפסיכותרפיה.

מָקוֹר:
ג’וזף פירת ‘ואח’. פעילות גופנית אירובית משפרת עבודה קוגניטיבית אצל אנשים עם סכיזופרניה: הערכה שיטתית כמו גם מטה-אנליזה. עלון סכיזופרניה, אוגוסט 2016 DOI: 10.1093/Schbul/SBW115

Leave a Reply

Your email address will not be published.